Jakarta en Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Sigrid en Cornelis - WaarBenJij.nu Jakarta en Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Sigrid en Cornelis - WaarBenJij.nu

Jakarta en Bogor

Blijf op de hoogte en volg Sigrid en Cornelis

02 September 2012 | Indonesië, Bogor

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk een berichtje van ons. Bedankt voor jullie reacties op het vorige berichtje en op facebook, leuk om te lezen!
Vrijdag om half 6 smiddags zijn we geland in Jakarta. Het reizen viel ons alles mee. We hadden nog 2 uur vertraging in Dubai, maar verder ging het allemaal heel erg snel. Rond kwart voor 7 hadden we een visum geregeld, de bagage gehaald en stonden we buiten. Meteen kwamen er allemaal mensen naar ons toe die ons bij hun geld wilden laten wisselen en die ons naar ons hotel wilden brengen. Zo gaat het hier de hele tijd. De taxirit naar ons hotel was erg indrukwekkend, een eerste indruk van Jakarta: wat een drukte en wat een chaos. De eerste nacht verbleven we in een luxe hotel. We zijn vanuit naar de Jalan Jaksa (backpackstraat) gelopen en onderweg kregen we nog een betere (of slechtere, het is maar hoe je het wilt noemen) indruk van Jakarta: wat een stank op sommige plekken en... een rat! (ieeeuwl) We hebben wel heerlijk gegeten in een gezellig cafeetje.
Gister hebben we uitgeslapen en zijn we rond 1 uur op zoek gegaan naar een ander, goedkoper hostel. Die hadden we gelukkig snel gevonden, Bloemsteen Hotel, waar (heel verassend) nog meer Nederlanders en zelfs een Fries zaten. Smiddags hebben we Jakarta bekeken: Medan Merdeka (het nationale monument) en we zijn met de tuktuk naar Batavia/Kota gegaan (de oude stad). Batavia is een enorme troep, de oude (Nederlandse) gebouwen zijn in verval geraakt, en de Indonesiers dumpen er hun afval in. Niet alleen daarin trouwens, het afval ligt OVERAL. Vooral de rivieren liggen er helemaal vol mee. In de tuktuk zitten is uberhaupt een ervaring opzich. Die mannetjes crossen tussen al het verkeer door, door de kleinste gaatjes gaan ze. En je komt op plekken waar je anders nooit zou komen. Heel bijzonder allemaal! Toen we terugkwamen bij de Jalan Jaksa vonden we het daar ineens allemaal erg schoon en netjes. Gisteravond hebben we heerlijke spaghetti gegeten en daarna een biertje gedaan en Phase10 gespeeld met 2 Nederlanders en een Duitser. Uiteindelijk ook nog laat geworden, ook al was dat niet de bedoeling.
Vandaag hebben we om 9 uur de trein genomen van Jakarta naar Bogor. De treinrit ging niet helemaal niet van harte.... Sigrid was misselijk... Onderweg dus maar een keertje uitgestapt om even "bij de komen" en toen de volgende trein weer genomen. Uiteindelijk zijn we rond 12 uur gearriveerd in een prachtig hotelletje aan de rivier. We hebben alles voor ons zelf, wat al veel meer luxe is dan onze vorige nacht. Gister vonden we beide het ontbijt niet te eten, vandaar dat we dit (op een appel) na vandaag maar over hebben geslagen. Bij ons hotel hebben we noodles gegeten, echt heel erg lekker. Vanmiddag hebben we de botanische tuinen bekeken, "de" attractie hier. Wij vonden het niet heel erg bijzonder;) Behalve dat meerdere mensen met ons op de foto wilden en iedereen, vooral de kinderen, ons steeds met grote ogen aankijken. Ik geloof dat niet de tuinen maar wij de grote attractie waren vandaag. En nu zitten we hier in een internetcafeetje dit verhaal te typen.
Morgenochtend vertrekken we voor een driedaagse reis, langs rijstvelden, theeplantages, watervalllen en kraters naar Pangandaran aan de kust. Hier hebben we heel erg veel zin in!!

• 02 September 2012 - 13:59

Karin:

He wat leuk om zo jullie belevenissen te lezen. Wat anders dan hier ......veel plezier op jullie verdere reis, ik zal de logs blijven lezen. Groetjes karin en de mannen

• 02 September 2012 - 14:32

Ties En Cobi:

Hallo, zo te lezen al heel wat indrukken opgedaan. Toch nog misselijk van het reizen,had je nog zoveel reispilletjes mee. Nog gelukt met jou credietkaart? Hier is alles goed en straks Ajax nog even verslaan dan is onze dag weer helemaal toppie. Liefs T&C.

• 02 September 2012 - 14:34

Klasina:

He Cornelis en Sigrid.
    Mooi dat jim veilig oan koam binne.
    En dat de reis mei voel!
    Genietse!
    Xx Klasina!

• 02 September 2012 - 15:02

Janny:

he Cornelis en Sigrid,

Fijn dat jullie veilig aangekomen thuis. Wat een eerste indrukken, wel even anders dan zo'schoon land als Nederland he? Maar ook dit heeft zijn charme, zolang de ratten jullie niet bespringen.
    Ontzettend veel plezier en ben benieuwd naar weer een nieuw verhaal!
    groetjes(tante) Janny

• 02 September 2012 - 19:44

Annika:

Hee Cornelis en Sigrid!!

Leuk om te lezen hoe jullie eerste dagen zijn daar. Nu al zoveel indrukken opgedaan. Ook leuk om te lezen dat phase 10 nu al in de smaak valt daar;) Ben erg benieuwd hoe het is bij theeplantages en rijstvelden. Hoor altijd dat het heel mooi is. Heel veel plezier! (en goed op elkwander passe he;P)

Leafs Annika

• 02 September 2012 - 21:36

Jacob En Elizs:

Wauw, erg leuk en bijzonder om dit allemaal te lezen! Op naar jullie volgende belevenissen! alvast heel veel plezier morgen! Op verzoek van Jacob nog ff wat voetbalnieuws: 1e comp.wedstrijd met 3-0 gewonnen;) Genietse daar!! kroeper van us! (hebben vandaag al vele pogingen gedaan om hier een bericht te plaatsen, dus hoop niet dat dr straks 10 reacties van ons staan;)..)

• 03 September 2012 - 13:25

Doede:

Hoi Cornelis en Sigrid,

Wat leuk om een reisverslag van jullie te lezen. Ook mooi om te lezen dat je dus overal ter wereld weer Friezen tegen kunt komen. Groet en veel reisplezier nog. Doede

• 03 September 2012 - 13:49

Jan Reiding:

Supper om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen, veel plezier daar aan de andere kant van de wereld

groeten

jan reiding

• 03 September 2012 - 21:57

Cor:

Hé C en À
    Leuk om jullie verhalen te lezen.ga vooral door met ons of hoogte houden.
    Cor en Jannette

• 04 September 2012 - 10:45

Johannes & Elleke:

Hé Cornelis en Sigrid!!

Hartstikke leuk allemaal zeg! Echt een hele andere wereld, maar wel super dat jullie daar een beetje rondtuktukken! Geniet er nog van! En we zijn benieuwd naar jullie andere verhalen!

Doegg!!

• 04 September 2012 - 12:55

Freddie Kooistra:

Hoi Sigrid en Cornelis.

Klinkt indrukwekkend allemaal!
    Leuk om te volgen zo!

groetjes

Freddie (Menuthuis, De Lijte)

• 04 September 2012 - 15:53

Arne En Antje:

Hey avonturiers,

Super om te lezen!! Wat een indrukken en in zo'n korte tijd al, dat beloofd nog wat!!! ;-)

Geniet!!!

A&A

• 04 September 2012 - 17:32

Klaas Jan:

Klinkt hier leuk en indrukwekkend, geniet ervan en wel foto's maken.

Groetjes Klaas Jan (menuthuis)

• 04 September 2012 - 21:30

Beppe Coba:

Hallo luites, wij zijn even bij ties en cobi en hebben jullie reis verslag gelezen.
    Het lijkt beppe heel interesant om z'on reis te maken. leuk om te weten hoe het gaat en wat jullie doen en zien. Groetjes pake en beppe de Vos. en een goede reis en voorzichrig zijn hoor!!!!!